Salam,

Pada malam saya menulis ni, tinggal 7 hari lagi sebelum Hari Penamaan Calon DUN Penanti. Tak tau lah samada BN nak bertanding atau tak. Ada beza suasana kempen kalau BN turunkan calon atau tidak. Kalau BN bertanding, kempen mesti sakan. Kalau lawan antara PKR dan calon bebas, kita akan saksikan suasana kempen yang tak meriah buat pertama kali!

Apa-apa pun, MAFREL telah mula bermesyuarat pada 7hb Mei lagi. Alhamdulillah, kali ini saya dapat ‘delegate’ kerja-kerja ini kepada pelatih MAFREL yang berpengalaman. Saya bukan lagi pengarah misi pemantauan kali ini. AJK MAFREL kali ini 50% daripadanya adalah ahli JIM. Terima kasih saya ucapkan, kerana mengurangkan beban saya.

Bukannya apa, dalam tempoh yang sama, Jawatankuasa Tarbiah JIM Pusat mahukan 10 orang peserta dari JIM Pulau Pinang menyertai PERKASA 2009. Syaratnya peserta mesti berumur 35 tahun ke bawah dan sedang mengikuti usrah tahap 02. Pening kepala saya dibuatnya! Saya meng’agenda’kan PERKASA ini dalam mesyuarat JIM Negeri. Alhamdulillah YDP-YDP Daerah memberi komitmen untuk mencari calon-calon peserta PERKASA. Namun sehingga tarikh tutup penyertaan, saya hanya dapat 7 orang sahaja!

“Tak kan JIM PP tak dapat hantar peserta tahun ni?”, begitulah bunyi SMS saya kepada YDP Daerah dan AJK Negeri. Saya doakan JIMPP berjaya dapatkan 10 peserta. Apa yang dapat saya simpulkan ialah, kita tidak serius merancang membina pelapis pimpinan. Kalaulah kita mempunyai takungan pemuda yang mengikuti usrah, sudah tentu kita tak ada masalah.

Apa nak buat usaha lah lebih sikit. Pada minggu yang lalu, saya menghubungi ahli JIM Gen-Y yang bekerja di Kangar, Ikhwan Mansor. Saya memujuknya supaya sertai PERKASA, tetapi beliau menolak kerana terpaksa menghadiri program keluarga yang telah dirancang setahun lalu untuk ’re-union’. Saya menerima alasan itu, sebab saya sendiri pernah buat benda yang sama dan clash pulak dengan program JIM.

Namun, satu hari terjumpa beliau dan Hafiz Kassim (orang kuat Karisma) di kenduri rumah Dr Roslan tempoh hari. ”Ini sorang lagi...”, ujar saya yang sedang berbicara pasal status PERKASA dengan Hj Atan. ”Baru 3 Lelaki, Wanita dah 4...”. Saya mengharapkan Hafiz memberi respon. Tiba-tiba tut-tut, terima SMS dari Ikhwan,”Ada kosong lagi ke perkasa? Ana cuba adjust org replace untuk hari keluarga”. Alhamdulillah....kini 8 orang peserta akan ke PERKASA.

Lagi dua peserta lelaki? Masih mencari dan mencari....


YDP JIMPP

Posted by JIM PULAU PINANG Sunday, May 24, 2009

0 comments

Post a Comment