Saya terima jemputan dari Latifah Bee untuk merasmikan program XCELL 2009 pada pagi Ahad, 15hbMac. Saya boleh sahaja menolak sebab hari tu saya bekerja, tetapi hati saya teringin nak berjumpa dengan pewaris-pewaris perjuangan dakwah masa depan, saya korbankan beberapa jam waktu pejabat. Tambahan pula ini adalah program nasional dan KRJ Pulau Pinang menjadi tuan rumah tahun ini.

Terfikir juga,”Patut-patut, wakil Remaja Pusat yang mai rasmi ni..” . Ada, ..acara penutup disempurnakan oleh Setiausaha Agung Pusat. Alhamdulillah, saya dapat berkenalan dengan pegawai tadbir agama daerah Barat Daya, Ustaz Jamal dan penyelianya. Bagus juga dijemput beliau merasmikan. Saya tak rasmi pun tak apa. Untung dakwah masa panjang. Boleh buat program bersama lagi.

Ucapan aluan saya ringkas sahaja, saya menekankan kita perlu tanam pada minda kita cemerlang ilmu dunia, cemerlang ilmu akhirat. Contohi ’legenda hidup’ tokoh Pulau Pinang masa kini, iaitu Dr Danial. Kita perlu ramai lagi professional dan ustaz, atau ’protaz’.

Tahniah saya ucapkan kepada Pengarah KRJ Pulau Pinang, KRJ SPS; Ust Nik Aufa, Hafiz Kassim Pengerusi Karisma dan YDP JIM Barat Daya, Mohd Tuah. Kesungguhan
mereka melayani anak-anak JIM selama 3 hari, saya bagi kredit. Ini kelebihan JIM Barat Daya gigih menganjurkan program-program remaja. Moga ramailah tenaga muda bakal memimpin JIM di Barat Daya dan Seberang Perai Selatan. Amiin.

Posted by JIM PULAU PINANG Sunday, March 22, 2009

0 comments

Post a Comment