Bengkel penulisan tersebut telah selamat di jalankan semalam 4 April 2009. Peserta lebih kurang 20 orang yang hadir. 6 orang yang telah mendaftar tidak hadir.
Di antara komen dan cadangan lain dari peserta:-

1) Bengkel ini cukup santai. Pengurusannya cukup baik. Cuma kadangkala saya lost sekejap sebab matlamat penulisan kreatif ini tidak menjurus pada cabang yang spesifik. Cadangan semoga penganjur boleh menganjurkan bengkel yang lebih jelas seperti bengkel Penulisan Kreatif (CERPEN), (SAJAK)atau Penulisan( ARTIKEL)sahaja. Apapun, saya GEMBIRA mengikuti bengkel ini.

2) Saya harap bengkel ini berterusan walaupun ada sesetengah orang mengatakan bengkel ini bosan tetapi bagi saya ia amat MENARIK. Malahan dapat mengcungkil bakat-bakat remaja dalam penulisan. Saya rasa bengkel ini dapat membantu saya untuk mendapatkan idea untuk menulis.

3) Harapan agar bengkel ini di dadakan lagi dan berlanjutan 3 ke 4 hari. Kem ini memberangsangkan, sayang ianya hanya 1 hari suntuk. Tidak puas dan rasa ingin mengetahui tentang pengalaman dan ilmu yang hendak di kongsi.

Ini lah di antara komen-komen dari para remaja yang hadir.
"KEMBARA HATI MENEROKAI JIWA"

Latifah Bee
Pengarah Krjpp

Peserta memang tertarik dengan pendekatan dan pengisian bengkel ini...nampak obviously mereka menunjukkan peningkatan prestasi menulis di slot akhir bengkel ini...ayat makin berbunga2 mengikut teknik2 yg telah di ajar....memang hebat depa nih...ada bakat nk jadi penulis profesional....dan mereka semua digalakkan mula membuka blog masing2 utk mengasah bakat menulis yg sedia ada....

dalam pada tuh program ni sempat mendapat liputan dari wartawan Sinar Harian....tak perasan pulak bila wartawan ni datang....saya keluar dewan kejap..bila masuk balik , tengok2 dia duk tengah snap gamba2 program....lepas tu duk kejap sembang2 dgn dia, then dia pergi interview penceramah program nie...prof madya Umi Kalthum dan Kak Lat skali...please find attachment for images...

sekian, wassalam..

Shazwani Bt. Amanullah
RA, PPPJJ , USM, PP.

Posted by Zahpp Sunday, April 5, 2009

0 comments

Post a Comment