Pada hari Isnin (30.3.2009) yang lalu, jam 9.00 malam telah diadakan Majlis Perlantikan Pengerusi dan ahli Lembaga Pengarah (ALP) Pusat Pendidikan Al Itqan Pulau Pinang (PPAIPP) di Pejabat JIM Pulau Pinang.

Pengarah Eksekutif PPAIPP Muallim Farizal mengalu-alukan semua yang hadir pada malam itu. Mereka yang hadir termasuklah ahli-ahli Lembaga Pengarah yang lama dan yang akan dilantik. Turut hadir Ustaz Fahmi (STAIL) dan zaujah, Pengetua dan Guru Besar serta penolong-penolong Kanan SRI serta SMI Al Itqan.

Ucapan Pengerusi ALP 2008-2009 Hj Rashid memulakan majlis, diikuti oleh Ucap utama YDP JIM PP yang menggariskan harapan beliau kepada PPAIPP.

Akhi Isahak sebagai setiausaha sesi lepas membentangkan barisan ALP yang lepas diikuti dengan membentangkan barisan ALP baru.

Barisan ALP yang baru ialah:

Pengerusi : Dr Abdul Halim b Abdul Aziz
Timbalan Pengerusi : Hj Mohd Rashid b Hasnon
Setiausaha : Farizal Hamidon
Penolong Setiausaha : Mohd Husaini
Bendahari : Wan Hasbullah Wan Abdul Kadir
Dana : Hj Mohd Rashid Hasnon
Pembangunan : Hj Razali Abdullah
Perniagaan dan Koperasi : Mustafa Basri
HRD : Isahak Ismail
Tarbiah : Rusli Rashid

Penyerahan watikah perlantikan ahli ALP baru dan sijil penghargaan kepada ahli ALP lama telah disempurnakan oleh YDP JIM PP, Ir Hj Jamaludin.

Pengerusi ALP baru menyampaikan ucapan beliau, menyatakan harapan beliau agar ahli ALP dapat meneruskan usaha-usaha membangunkan PPAIPP ke tahap yang lebih sempurna ke arah pembinaan prasarana dan kemajuan akademik serta sahsiah anak-anak Al Itqan.

Majlis ditutup dengan bacaan doa oleh Ustaz Fahmi.

Posted by JIM PULAU PINANG Thursday, April 2, 2009

1 Responses to PERLANTIKAN PENGERUSI DAN AHLI LEMBAGA PENGARAH AL ITQAN

  1. Zahpp Says:
  2. tahniah, semoga dapat menjalankan tugas dengan baik, amin

     

Post a Comment