Lama dah tak terima telefon dari Kapten Azland. Beliau ni sinonim dengan pegawai penaziran TPSM Pusat kepada setiap daerah-daerah. Saya terima kedatangannya sebagai penazir ke pulau mutiara ini pada 10hb.April.

Terus saya maklumkan kepada semua YDP-YDP daerah semasa mesyuarat JIM Negeri. Saya serahkan kepada TYDP Mustaffa untuk aturkan jadual. Kerja yang saya buat semasa memikul amanah TPSM dahulu. Setiap daerah perlu isi borang PD1. Borang ni memberi maklumat data ahli, prestasi usrah, tahap aktivisme JIM daerah dalam masyarakat dan juga kekerapan perlaksanaan program tarbiah.

Saya bercadang menjadikan penaziran ini sebagai salah satu penilaian prestasi daerah-daerah tahun 2008/2009. Mungkin, satu lagi kriteria daerah yang cemerlang ialah daerah yang mana mampu mencapai Key Perfomance Indicator (KPI) terbanyak. Itu pun, bukan semua KRA diambil kira, tengoklah KRA yang kritikal pula.

Kalau lagu tu, kalah lah daerah yang tidak ramai ahli. Tak mengapa. Apa yang penting, JIM Daerah tersebut mesti menunjukkan kesungguhannya menjayakan RJIM2. Jadi, kita lihatlah nanti Daerah mana yang bakal menjulang anugerah Daerah Terbaik semasa Mesyuarat Perwakilan Negeri nanti.

Posted by JIM PULAU PINANG Thursday, April 23, 2009

1 Responses to Penaziran TPSM Tahun 2008

  1. jimspt2008 Says:
  2. Kesian YDP JIM SPT. Katanya, hari tu dia tak dapat nak buka mata luas-luas. Nampak bintang. Mujur Ust Rozee backup.

     

Post a Comment